De blog

Je wordt er tegenwoordig 'mee om je oren geslagen': met blogs. Ze houden je website levendig, je kunt ze delen via LinkedIn et cetera. Een blog is een inspirerend of informatief artikel dat online staat, regelmatig verschijnt, een persoonlijk tintje heeft met een informele tone-of-voice en waarop lezers kunnen reageren. 

Waarom bloggen?

1. Meer bezoekers op je website

Het allereerste doel van je website is natuurlijk om gevonden te worden. Als je blogt, verbreed je het aantal zoekwoorden waarop mensen je kunnen vinden. Uiteindelijk kun je met een blog meer bezoekers naar je website trekken, wat ook nog eens positief is voor SEO: hoe meer bezoekers er op je website komen, hoe relevanter je website wordt voor Google. 

2. Goed voor SEO

Google is 'dol op' nieuwe teksten. Als je regelmatig  blogt, is er telkens iets nieuws op je site, wat Google waardeert. Hoe meer nieuwe content er op je website te vinden is, hoe meer Google je website als relevant beschouwt. 

3. Trek potentiële klanten

Met een blog kun je nieuwe bezoekers naar je website trekken. Mensen googelen op een bepaald onderwerp en jouw blog komt tevoorschijn. Als je met een aantrekkelijke tekst de aandacht weet te trekken, zitten er genoeg mensen tussen die klant zouden kunnen worden. 

4. Kom betrouwbaar over

Een blog is een goede manier om te praten over wat jou zoal bezighoudt binnen je vakgebied. Door kennis en ervaringen te delen , kom je integer over. Je weet waar je het over hebt en dat komt je (online) reputatie ten goede. Blogs komen namelijk persoonlijker en ongedwongen over. Met een blog kun je dus je geloofwaardigheid verhogen.

5. Extra content social media

Een blog leent zich perfect voor social media en nieuwsbrieven. Door een blog te schrijven, heb je automatisch ook extra content voor je social media. 

 

 

Overtuigd? Laat mij je helpen met je blogs!